Tanulni annyit tesz, mint élni
És alkalmazkodni annyi, mint gyarapodni
A messze legnépszerűbb karórasorozatunk, a Dante egy kis ráncfelvarrást kap. Rendszeresen módosítjuk dizájnunk a vásárlók visszajelzései, a fejlődő esztétikai és tervezési elvek, valamint a gyártási technológiák fejlődése alapján.
Újraterveztük a mutatókat, hogy jobban kiemelkedjenek a feltárt óraműből, és kiegyensúlyoztuk a számlap elrendezését a jobb átláthatóság és az óra könnyebb olvashatósága érdekében. A koronát szögletesebbé tettük, ami erős esztétikát kölcsönöz, ez illik a teljes stílushoz és megkönnyíti a használatát, a lünetta pedig mélyebb és merészebb számokat kapott. A “Danish Design” (dán tervezés) feliratot apró betűkkel tüntettük fel 6 óránál, valamint új színkombinációkat fogunk bevezetni. A karóra hosszabb óraszíjakkal lesz ellátva a testreszabhatóbb illeszkedés érdekében.
Miközben az új karórák érkezésére készültünk, úgy gondoltuk, jó ötlet lenne megvizsgálni, hogyan (és ami még fontosabb, miért) terveztük az eredetit.
Egy kis történelem
Miért viselünk karórákat
Ha a férfias kiegészítőkre gondolsz, a karóra a lista élén áll. Stílusunk középpontjává váltak, de csak valamivel több, mint egy évszázaddal ezelőtt kezdtük el őket viselni egyáltalán.
I. Erzsébetnek állítólag már a 16. században volt egy működő órával ellátott karkötője, de amíg az első világháborúban nem kezdték el használni őket a támadások koordinálására, a karórákat csak a szebbik nem viselte. A férfiaknak zsebórája volt.
Az első kvarc karóra 1969-ben jelent meg a piacon, óraműve megbízhatóbbá, pontosabbá és sokkal olcsóbbá tette a mechanikus óráknál. A mechanikus óraművek viszonylag nagyok, nehezek, drágák és kevésbé pontosak voltak. Tehát vége a játéknak, igaz? Nem egészen.
Először is, a kvarc óraművek nem különösebben szépek, ha rájuk nézünk. Legtöbbünknek több karórája is van, és az évek során már túlságosan is jól ismerjük azt a frusztrációt, amit akkor érzünk, ha kiveszünk egyet a dobozból és szembesülünk vele, hogy lemerült. A fenntarthatóság korában az ötlet, hogy minden elem nélkül működjön, ami csak lehetséges, szintén vonzó ajánlat. Míg egyesek a jövőbe tekintve keresik az újító ötleteket, a válasz ebben az esetben a klasszikushoz való visszatérésben rejlik.
1760-ban, André Charles Caron órásmester meg akarta mutatni ügyfeleinek óraműveinek bonyolultságát, így eltávolította az egyik zsebórájának számlapját, felfedve ezzel az óramű szívében rejlő hipnotikus táncot. Lenyűgözte ügyfeleit. Arra is rájött, hogy ennek és más, az óramű elrejtésére szolgáló fém alkatrészek eltávolításával, könnyebbé és vékonyabbá teheti óráit bármelyik versenytársuknál. Megszülettek a csontváz karórák.
Éljen a Dante
Sokáig uralkodjék
A Dante-t a vágyunk, hogy megszabaduljunk az elemektől ihlette, miközben a klasszikus kézművességet modern esztétikával ötvöztük. A tökéletes egyensúlyt egy olyan órában találtuk meg, amely a te mozdulataid használja energiaforrásként és feltárja dobogó szívét, miközben a számlap könnyen olvasható marad.
Minden általunk készített kiegészítő egy eligazítással kezdődik - egy belső dokumentummal, amely leírja, hogy miért akarunk egy adott terméket elkészíteni. A minőségi csontváz karórák gyakran megfizethetetlenül drágák, a megfizethetők pedig megbízhatatlanok vagy silány anyagokból készültek. Ezen akartunk változtatni egy olyan karórával, amely maximalizálja az ár/érték arányt. Ez azt jelentette, hogy az anyagoktól kezdve a óraműveken át a felületkezelésig, mindent objektív szemmel vizsgáltunk meg, kitapasztalva melyik területen hol kapnánk a legjobb minőséget a befektetett összegért.
Egy csontváz karóra megtervezése az óraművel kezdődik. Több óraműgyártó céget végigjárva, a Seagull ST1646-ban találtuk meg a megfizethetőség és a pontosság tökéletes ötvözetét. Egy óramű, amely a megbízhatóságáról ismert. Tervezőink olyan ötleteket vázoltak fel, amelyek felfedték a szerkezet legaktívabb részeit - a billegőt, a hajszálrugót, a gátkereket és a fogaskerekeket - miközben elfedték a kevésbé vonzó részeket, például a felhúzótengelyt. Így kaptunk egy remek kis helyet a Seizmont logó megjelenítésére is.
A tökéletesítés egy folyamat
Hosszú időbe telhet, mire sikerül
Iterációról-iterációra közelebb kerültünk ahhoz, amivel elégedettek voltunk. A legjobb tervet ezután elküldtük több gyártónak mintákért. Nem csak szigorú stresszteszteket végeztünk ezeken a mintákon, hanem ezek alapján választottuk ki a legtartósabb és legszebb felületszínezési eljárást. A PVD-bevonat sebészeti minőségű rozsdamentes acélon a legerősebb, legesztétikusabb kombinációnak bizonyult, és ipari méretekben kivitelezve rendkívül megfizethető és tartós óratokot eredményezett.
Az a döntés, hogy feltárjuk-e a rotort (a hátul lévő súlyt, amely felhúzva tartja az órát, ahogy mozgatod karod), szintén érdekes vita tárgya volt. Egyrészt, ritkán látnád, ha a karodra van szíjazva, így miért bajlódtunk volna a feltárásával. Az üveg hátlap drágább, mint egy egyszerű rozsdamentes acél hátlap, valamint egy tömör lemezzel könnyebb távol tartani a vizet. Másrészt, azok számára, akiket érdekel, hogyan működnek az automatikus mechanikus karórák (ami a legtöbbünkre igaz, akik csontváz karórát választunk), a hátlapi rotor, rugó és fogaskerekek ugyanolyan lenyűgözőek, mint az elülső rész. De ha szándékodban áll ezeket felfedni, jobb, ha biztosra mész, hogy jól nézzenek ki és akkor így is lesz.
A végső döntés az ásványi üveg kontra zafírkristály volt. A kezdeti tervekben ásványi üveg szerepelt, de miután láttuk, hogy milyen erősre tudjuk készíteni a karóra többi részét sebészeti minőségű rozsdamentes acélból a kiváló minőségű PVD-bevonattal, úgy döntöttünk a kristály felel meg legjobban a követelményeknek, így az egész karóra karc- és kopásálló lett. A zafírkristály sokkal erősebb, mint az ásványi üveg és bár ez egy kicsit megemelte az árat, végül egy olyan karórát kaptunk, amelyre igazán büszkék vagyunk és amely mindenki számára elérhető.